Kurzy pro děti
Taneční průprava
2-4, 3-5, 4-6, 6-8
Děti 2-4 roky (lekce 45 minut)
Kurzy pro děti tohoto věku začínají vždy za přítomnosti rodičů nebo doprovodu na hodině. Pro děti to představuje bezpečné zázemí a snáze se tak zapojují do výuky. Přítomnost doprovodu se postupně omezuje na nejnutnější minimum, až již není potřeba.
Prostřednictvím pohybových cvičení, her, příběhů a dalších aktivit jsou děti vedeny k radosti z tvořivého pohybu při odpovídající hudbě. Učí se zároveň udržet svoji pozornost a koncentrovat ji na konkrétního člověka (lektora), poslouchat a vykonávat jeho pokyny.
Po roce již děti zvládají hodiny bez přítomnosti doprovodu, učí se základní prvky kreativního pohybu a první taneční pojmy. Upevňují své získané dovedností (jako např. kroky a točení) a vykonávají je na pokyny učitele. Objevují různé druhy pohybu, jeho sladění s hudbou, rozvíjí svoji motorickou koordinaci a jednoduchými pohybovými prostředky se učí vnímat a ovládat společně svoje tělo a mysl. Tvořivé a zábavné hry, příběhy a cvičení představivosti přispívají k atraktivitě hodin.
Pro lepší motivaci dětí jsou pro ně v závěru hodiny připravena různá ocenění ve formě obrázků, razítek apod., které za své výkony v hodině získávají.
Děti 3-5 let
Tato kategorie je ustanovena pro lepší přizpůsobení se potřebám dětí. Do této kategorie bývají zařazovány děti, které s tancem začínají, ale již nemají problém absolvovat hodinu bez přítomnosti doprovodu, nebo které by se momentálně ve vyšší věkové kategorii cítili stresovány příliš náročnou úrovní výuky. Pokud to jejich taneční vývoj dovolí, jsou přeřazovány do vyšších kurzů tak, aby pro ně výuka nebyla nudnou a vyhovovala jejich potřebám.
Náplň kurzu pokrývá pokročilejší výuku kategorie 2-4 roky a základy výuky kategorie 4-6 let.
Děti 4-6 let
Děti dále procvičují získané základy tvořivého a tanečního pohybu a seznamují se s výrazy z taneční a také baletní techniky. Rozšiřují si svůj pohybový slovník formou různých her a objevováním zákonitostí pohybu v prostoru a čase.
S vývojem dětí se nácvik kreativního pohybu rozšiřuje o přesnější tělesnou koordinaci a souvislejší pohybové vazby, o práci na zemi, která dětem pomáhá lépe si uvědomovat prostor. Zároveň se již snaží o základy typických tanečních prvků - propínání nohou a špiček, vědomé držení těla a jeho přesné směrování v prostoru. Zábavné a kreativní prvky s příběhem, hry a další odlehčující aktivity udržují výuku pro děti přitažlivou. Těmito aktivitami si děti zároveň neustále rozvíjejí svoji pohybovou paměť.
Ocenění dobré práce po hodině ve formě nálepky, razítka nebo obrázku do deníčku patří rovněž ke správné motivaci.
Děti 6-8 let
Školní děti jsou již připravovány na hodinách, jejichž skladba má velice blízko k regulérní a intenzívní taneční výuce. Děti se již začínají projevovat jako osobnosti, je možno je účinněji motivovat a využívat jejich individuálních vlastností a schopností při práci na společných krátkých choreografiích a improvizačních cvičeních, ať už samostatných nebo ve dvojicích a skupinkách.
S dalším dospíváním děti přecházejí čím dál více ke standardní taneční výuce s pevně strukturovanou hodinou, jako u kurzů pro dospělé. Děti si již plně uvědomují své tělo a učí se s ním cíleně pracovat - ovládat těžiště, držení těla, technicky přesně provádět kroky a skoky, synchronizované nebo izolované pohyby. Na základě takto získávané taneční techniky již mohou svým projevem vyjadřovat i složitější myšlenky, příběhy nebo nálady. Běžná, rutinní cvičení a posilování pak průběžně pomáhají ke zvyšování tělesné kondice, pohybové flexibility a síly.
Doporučené vybavení:
protiskluzové ponožky nebo měkké baletní piškoty,
Děvčata: cvičební nebo baletní dres bez potisku a sukýnka "balerína".
Chlapci: sportovní oblečení (tričko bez potisku, legíny).
Lektoři